Leonel Eklund

Leonel Eklund

onsdag 18 november 2009

Syster O Syskonbarn på besök


hej!

I måndags va min syster & syskonbarn här i Malmö hos mig. Det är alltid lika roligt.
Måns fyller 4 år i februari -10 och Ebba fyller 6år i januari -10, men deras födelsedagar skall firas i Thailand i 6 veckor med mamma och pappa. Så härligt!
Jag älskar Asien, jag har varit där ett antal gånger, b.la Koh Lanta, Phuket, Kamala, sen Malaysia, Langkawi, kuala Lumpur, singapore!
Men för att nu inte komma alltför långt ifrån skrivandets ämne så hade vi en fantastisk dag tillsammans, det är bara så tråkigt hur fort tiden går när dem är här.
Sist när det va dags att ta tåget hem, ville knappt Måns säga hej då, men precis när jag vänder på klacken och ska gå hem vänder han sig om i vagnen och säger: -Jag har haft en väldigt trevlig dag idag moster Majsan!
Gulle-fis!
Det skall också nämnas att jag har en syster som inte har nån som helst lokalsinne, värst är det när hon kör hit! Herreguuuuud jag har f’n varit enda nere i dockan och hämtat upp henne, men det som ändå slår allting är när hon tog tåget hit, hon ringde mig från central stationen och sa att nu va dem framme.
Okej toppen sa jag, då ses vi om 5 min. Klockan gick o gick….tillslut så ringde hon, smått uppjagad…-Va fan bor du!??!?!
Amen herregud, du har ju varit här hur många gånger som helst!! var är du nu?
-Hur ska jag veta det, svarade hon, jag gick ju rakt fram från centralen…
-har du gått över stora torg? frågade jag
-vilket torg?
-du ska först gå snett igenom stora torg mot lilla torg o snedda över lilla och följa gatan Laroche, där är Olsson & gertel på din vänster sida, gå då rakt fram till nr 8, DÄR bor vi!!
-ok. ligger inte där den lilla affären mästerlivs också?
-Jo
-bra vi går dit o köper bullar!
tiden gick o till slut ringer hon igen…jag hittar inte!
i bakgrunden hör jag hennes dotter Ebba säga.:- Mamma, du är helt vilse, du hittar ju inte…vi ska faktiskt gå här.
hahahaha!!
En 6 åring har bättre lokalsinne än sin morsa. Tryggt att veta!
Jag får alltid ångest när dem åker hem sen, jag saknar DEM så och jag kan sakna Åhus stundtals, för visst min familj är där, men det är en blandning av skog och lugn.
nu rycks datan ifrån mig som vanligt! jag fick välja mellan att blogga o fixa min sida eller se Grey´anatomy!
sjyst, de e ju inte så direkt när han ska ge fotboll eller fotbollsmatch o samtidigt spela fotball mangenment!!!stick!!
vi hörs imorron då ska det uppdateras!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar