Leonel Eklund

Leonel Eklund

söndag 15 november 2009

En seg söndag...

såja då är det bara några få timmar kvar på detta dygn och hade det inte varit för att min syster och hennes underbara barn kommer i morgon så hade jag haft riktig ångest, jag avskyr måndagar, helgen går så galet fort. Vi lämnade bort lilleman hela lördagen och kom och hämtade honom i eftermiddags, det blir allt svårare o svårare att lämna bort honom, även om han trivs bra hos farmor, hon gör verkligen allt för honom, hon har en skattkista full med leksaker och hon har köpt en sulkivagn så dem kan ut och gå borta vid bondgården.

I övrigt har det varit en sliten dag, för jag vaknade kl 04.09 o undrade varför jag lyckats sova så tungt och kanske inte hört min lilla älskling skrika o min älskade sambo snarka o blåsa mig i ansiktet (sover ALLTID med öppen mun), blev smått orolig o skickade iväg ett sms ”är allt okej? puss”,

Svaret blev ett telefonsamtal att han va utanför, upp kom han och pratade pratade och pratade i samma styrka som om han stod ute på nattklubben o försökte göra sig hörd, jag borrade ner huvudet i kudden o sakta men säkert blev han luddig, tills jag förstod att han satt på toa och bad om ursäkt till sin polare, vars tjej han hotat att ”slapa” om hon inte flyttade sig från hans polares plats inne på MAX, hahaha herreguuuud!

Väl i sängen skulle han säga godnatt, snarare gomorron, jag fick mig en blöt captain morgan puss o sen såg jag bara han glida ner på golvet, vartefter han slet ner kudde efter kudde och tillsist sitt täcke…där sov han….naken o lagom go!han ska ha cred som orkade spela fotboll sen, men nu sitter han här bredvid och det är en sliten själ.

Själv stack jag iväg o skulle fixa håret på en vän, hon va orolig att hennes gravida tillstånd kanske skulle påverka att hennes hår skulle bli missfärgat o trots att jag la slingor en bit från botten tyckte hon att det stack i hårbotten, ahhaahhaa hon är så söt! Jag kanske ska tillägga att hon blev nöjd och jag blev glad för det är ett gott betyg från en som är rädd om sitt hår.

nu ska jag avsluta för ikväll och lägga upp en bild på mina 2 pojkar som betyder allt i mitt liv….men besök min sida imorron, då jag säkert kan utlova en och annan go barn kommentar från mina syskonbarn, o sen tänkte jag faktiskt lätta mitt hjärta ang just detta med föräldrarskap och kanske kanske kanske jag slänger ut en dikt från förr, nått som jag älskade att skriva innan!

gonatti natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar