Leonel Eklund

Leonel Eklund

lördag 9 januari 2010

ibland blir det inte som man tänkt sig....

......som idag tex...och inatt..
herregud, Leonel hade bestämt sig för att göra natten till ett helvete för oss, även om det är jag som övervägande (ALLTID) är uppe och yssjar och matar....men trott eller ej herr Eklund, kom spritt språngades naken ut i köket o wokade ihop välling, majestätiskt gick han tillbaka till sin säng medans jag matade Leonel på hans rum... men icke sa nicke att lilleman ville somna om efter det, så jag bar in honom till oss, men där blev han inte lugnare utan gall hojtade och sparkade herr eklund i ansiktet, så han vände ryggen till oss och suckade och la kudden över huvudet, min tanke va mordisk!!!!

OOOoo tänk om man själv kunde göra så va!!! men ack nej, upp ur sängen, bärandes på lilleman...skriker...jag blir frustrerad och tänker :VA FAN!!! Helvete vad gör jag för fel!?!?!

Jag kan nätt och jämt förklara min natt med intervaller med upp och nedgång i säng med jämna etapper på en timme mellan varje...
Hur kunde denna natten bli så galen?
vi gör ju våra rutiner, han äter var tredje timme, han sover middag på 1 -2h och oftast på samma tider, sen håller han sig vaken till 20-21 o äter välling, sover okej fram till 00.00-02.00 äter ibland och ibland inte förrens kl 6...

Jag funderar på vårt mönster, kanske ska jag sluta stoppa in nappen varje gång han gör ett knyst, kanske inte borde lyfta upp han ur sin säng utan bara lägga honom från sittande till liggande och stryka han lätt över ryggen och tala lugnt till honom att jag är där, för han verkar stundtals mörkrädd och hans mammighet ökar nattetid...
Han e min gulleklimp, jag vill ju att han ska sova lika gott som på dagen och vara så nöjd och glad som han alltid är annars...men natten är jobbig mestadels...

Nog om detta, det blev tufft för mannen min att klara av dagen i något högre tempo och han ville mest bara gå och lägga sig, men vi hamnade på stan med Dan och fikade, det va himla najs, men kallt!!

Därefter tog vi en svepa inom H&M och hansa,...all denna REA, ångest, Patrik hittade sina röda byxor på halva priset och frågar MIG om vi har kvar kvittot (!?!??!) alltså är detta killar i ett nötskal?!?
-Ja , jo sa jag det ligger i min koffert under sängen med alla mina andra ex hjärnor!

Väl hemma från stan va vi helt färdiga, för att ens tänka på alternativ för kvällen ,men vi ringde min kära svärmor och kollade vad hon gjorde, det var bara "robinsson" på kvällsschemat så vi svängde inom henne och lämnade Leonel med farmor....gooooonatt, tänkte vi och brummade där ifrån.

Påväg till HEMMAKVÄLL" för en "pöse" pumpade mannen igång stereon på MAX med black eyed paeace "I GOTTA A FEELING" och vips hade småbarnsföräldrarna förvandlats till två kvällsraggare o ville ut o supa med kaptenen o MOJJITON....sorgligt nog va det inte en kotte som svarade på våra samtal och det ena efter det andra svaren på sms löd: Tyvärr har svärföräldrarna på besök" "vi ligger och vilar" eller nej vi söp igår".....okej skiiittt i et dah.

Vi k'äkade och sen hamnade vi i sängen med tanken att det fanns ju faktiskt en hel del bra filmer på TVn ikväll, och jag kan ju faktiskt blogga!

RIIIN RIIING (inget ovanligt från EGs lur dock)
Då va det en jobb-buddy från Telenor som hade personalfest, men den hade Patrik glömt bort och helt plötsligt frågade dem vart han tog vägen....

Försök SE scenariet gott folk,,,,
Det va ju ingen fest med respektive så här ligger jag FRU underdog och bloggar i min ensamhet, det är så jävla tragiskt, samtidigt som jag faktiskt njuter, men det tänker jag inte erkänna för gubben.....jag gav honom så pass mkt att jag tyckte han skulle gå för att han va ny på jobbet, han måste ju visa vart sina 46:or ska stå:)

nog med tjat, ibland blir det helt enkelt inte som man tänkt sig....för här ligger jag med min "pöse" nykter och ensam.....


ahahhahahahha

puss alla kära

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar