Leonel Eklund

Leonel Eklund

lördag 2 januari 2010

2009 avslutad..

jag har haft uppehåll, inte med vilje men laddaren la sig för skrotning och nu sitter jag på mannens jobbdata och plinkar.

Julen va katastrof! Mitt i all flytt får man kräksjukan och ligger i soffan och ockuperar tills det va dax att lämna den också då det fick vara den sista möbeln de fick ta.
Väl i den nya lägenheten blir patrik dålig och sen Leonel, och jag hinner inte tillfriskna riktigt, så där spraqng man och passade upp man och barn, efter de blivit friska blir jag jätteförkyld och juldagen får ställas in också,
Så det blev inget julefirande vare sig hos mina föräldrar eller hos Patriks pappa och fru, men julafton va vi dock hemma hos patriks mamma o sambo, för det va där vi fått kräksjukan från allra första början.

Och sen va det då den där förbaskade lägenheten på tegelgårdsgatan.
Vi kom överrens med killen som skulle ta över att han fick ta över lägenheten så fort vi flyttat, vilket innebar den 20:e dec, men då ostädad, ville han den senare precis som enligt kontraktet den 1 januari så fick han den städad, men vi sa så¨för att vi fick tillträde till våran nya lägenhet den 17:e då också helt ostädad, så det va ingen som tvingade denna killen att ta över vår lägenhet ostädad, men vi skulle inte hinna innan och städa den, och vi antog att han ville ha tillträde innan jul precis som vi ville med vår lägenhet.

MEN, då kommer tante-lantan från besiktningen och är sååå fruktansvärt otrevlig innan vi ens öppnat dörren till lägenheten ( jag antar att man inte är värd ett skit så fort man valt att säga upp sin lägenhet, inte ens så mkt som ett leende)
Hon gick på som en ångvält på killen som skulle ta över lägenheten och frågade honom hur han kunde gå med på att ta över lägenheten i sådant skick.
Han sa att det var okej, ändå slutar det med att kärringen jagar oss med blåslampa den 29:e o talar om för oss att vi ska lämna nycklarna, vi säger att vi storstädat lägenheten och hon säger att KILLEN sa kolla om han godkänner städningen, VILKET HAN I SIG INTE GÖR SEN!!!!!
Han klagar på skitig ugn och skit under badkaret!!!
Otroligt,hur kan man gå från att inte bry sig till att kommentera städningen och inte godkänna den!!!
Hade han inte varit en polis hade jag fanimej....uuuuuuuu!!! jag blev rosen rasande!
Hon skulle nu skicka en faktura efter den tiden det tar för han att städa!!!

Vi erbjöd oss to.m att städa om det han klagade på men fanskapet sa att vi hade fått vår chans!!
Ja men GOOOOO JÄVLA JUL!!!!!

SEN skulle ju lägenheten fixas lite sådära snabbt till nyår för här skulle festen vara på både gott o ont!!
Min älskling tog med sig filbunken Micke till IKEA (thank gaaaaaaaaaad) där stirra patrik igång, men nog blev inköpet bra:)
Hela kvällen satt Meckar mullarna o skruva o skruva!!!
Nyår var helt okej, om man inte varit så sliten, det är inte lätt när man är den enda som har barn, och jag anklagar ingen för att vara dumma, men jag vet själv hur ja tänkte innan vi fick barn, men shhhiiit livet blir aldrig detsamma efter det.

Man tänker på morgondagen man tänker på barnet man tänker på sig själv och när klockan slog tolv, Ja då hade jag också kunnat checka in.
Men kvällen va trevlig, med god mat och goa människor.

Så nu välkomnar jag 2010 och hoppas på att jag hittar ett jobb som jag kommer trivas med o att Leonel får sin plats på dagis och att patrik gör gott ifrån sig på Telenor.

puss puss

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar